Stel een vraag

   

Veelgestelde vragen

 

Vul hier je vraag in

Alle veelgestelde vragen over...

Categorie selectie:


  • Hoelang duurt het voordat mijn geldprijs op mijn rekening staat? (EJ)
    De geldprijs staat binnen 3 tot 10 werkdagen op je rekening. Je kan er ook in je account voor kiezen om de geldprijs aan je online account toe te voegen. In dat geval staat de geldprijs de volgende dag in je account.
  • Hoe werkt het als ik op SuperZaterdag een WeekendLot koop?
    Ook in dat geval speel je mee met de eerstvolgende trekking van Lotto met Cijferspel – de eerste SuperZaterdag-trekking dus - en de eerstvolgende trekking van Eurojackpot. Wil je met beide Super Zaterdag trekkingen meedoen, dan betaal je in totaal € 3,- extra: € 2,- voor de tweede Lotto-trekking van Super Zaterdag en € 1,- voor de tweede trekking van Cijferspel op Super Zaterdag.
  • Ik heb op zaterdag een WeekendLot gekocht, in welke trekking speel ik dan mee?
    Je speelt altijd mee met de eerstvolgende trekking van Eurojackpot en de eerstvolgende trekking van Lotto met Cijferspel. Als je dus op zaterdag voor 17:55 uur een WeekendLot koopt, dan speel je diezelfde avond mee de trekking van Lotto met Cijferspel en met de Eurojackpot trekking van die vrijdag erop. De exacte trekkingen waaraan je deelneemt, vind je overigens op de 2 deelnamebewijzen.
  • Waar is het WeekendLot verkrijgbaar?
    Het WeekendLot is verkrijgbaar bij alle Lottoverkooppunten. Kijk voor één van onze verkooppunten bij jou in de buurt op www.lotto.nl.
  • Wat kost een WeekendLot?
    De inleg voor het WeekendLot bedraagt € 5,-. Dit is gelijk aan de inleg voor Eurojackpot (€ 2,-) en Lotto met Cijferspel (€ 2,- en € 1,-) tezamen, indien je deze los aanschaft. Het los deelnemen aan deze spellen blijft gewoon mogelijk, op dezelfde manier zoals het altijd ging.
  • Wat is het WeekendLot?
    Het Weekendlot is een spelformulier waarmee je in de winkel één aankoop deel kan nemen aan de eerstvolgende trekking van Eurojackpot en Lotto met Cijferspel. Als je dit spelformulier inlevert bij je winkelier, ontvang je in één keer twee deelnamebewijzen uit de terminal: één voor de eerstvolgende trekking van Eurojackpot en één voor de eerstvolgende trekking van Lotto en Cijferspel. Je kunt aan al deze trekkingen nog steeds los deelnemen.
  • Hoe speel ik mee via internet?
    Op www.eurojackpot.nl log je in met behulp van je gebruikersnaam en je wachtwoord. Vervolgens klik je bovenaan op de site op ‘Speel mee’. Je kunt hier je eigen getallen kiezen en vervolgens de deelname bevestigen.

    Heb je nog nooit Eurojackpot gespeeld? Klik dan op ‘Nieuwe speler’ rechts bovenaan de pagina. Indien je reeds een Lotto-, Toto- of Lucky Day account hebt, kun je hiermee ook inloggen met je bestaande inloggegevens en Eurojackpot spelen.
  • Hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?
    Ga naar www.eurojackpot.nl, klik rechts bovenaan op ‘Inloggen’ en vervolgens op ‘Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten’. Volg de aanwijzingen en je ontvangt via een e-mailbericht jouw nieuwe wachtwoord.
  • Kan ik online een WeekendLot kopen?
    Nee, een WeekendLot is alleen verkrijgbaar in de winkel. Je kunt online wel altijd meespelen aan de eerstvolgende trekkingen van Eurojackpot en Lotto met Cijferspel, echter niet in één transactie.
  • Hoe kan ik meespelen?
    Je kan meespelen via de website www.eurojackpot.nl of in de winkel. Indien je reeds een Lotto-, Toto- of Lucky Day account hebt, kun je hiermee ook inloggen met je bestaande inloggegevens en Eurojackpot spelen. Je speelt al mee voor € 2.

    Het spel werkt als volgt: kies eerst 5 getallen uit de getallen 1 t/m 50, kies daarna 2 bonusgetallen uit de getallen 1 t/m 10. Je kunt ook de computer laten bepalen met welke getallen je meespeelt.
  • Tot welk bedrag kan de Jackpot oplopen?
    De Jackpot stijgt elke week dat hij niet valt en kan oplopen tot maximaal €90 miljoen.
  • Wat is de prijs van een lot?
    De prijs van een lot is in alle deelnemende landen gelijk, namelijk € 2.
  • Ik heb via internet een lot gekocht, waar staat de trekkingsuitslag in mijn Eurojackpot account?
    De uitslag staat, wanneer je ingelogd bent in Mijn Eurojackpot, onder ‘Mijn Loten’. Je klikt hiervoor op het lot, zodat deze open klapt en de trekkingsuitslag tevoorschijn komt. LET OP; eerst staan de nummers van jouw gespeelde lot, daaronder de trekkingsuitslag.
  • Wat is het minimale bedrag dat ik kan overboeken naar Mijn Eurojackpot?
    Het minimale bedrag dat u kunt overboeken naar Mijn Eurojackpot is € 5.
  • Waarom kan ik mijn Eurojackpot saldo in mijn wallet niet terug boeken naar mijn betaalrekening?
    Het geld dat je via je creditcard of IDeal overgemaakt hebt naar je ‘saldo’ kun je niet terugstorten. Gewonnen bedragen vanaf € 10,- kunnen wel worden overgemaakt naar de bankrekening.
  • Hoe lang duurt het voordat het geld bij Mijn Eurojackpot saldo is bijgeschreven?
    Heeft u het geld via creditcard of IDeal overgemaakt dan is het vrijwel direct bijgeschreven.
  • Hoe kan ik betalen?
    Om Eurojackpot te spelen boek je geld over van de betaalrekening naar je Eurojackpot account. Met dit saldo worden je loten betaald. Geld overmaken is heel eenvoudig en kan via een creditcard of via IDeal. Als je in je account bent ingelogd, klik je op 'Mijn Eurojackpot'. Vervolgens klik je op het tabblad ‘Mijn saldo’. Onder het saldo klik je op 'saldo toevoegen'.

    Heb je nog geen account? Klik op 'Nieuwe speler', rechts bovenaan de pagina. Indien je reeds een Lotto-, Toto- of Lucky Day account hebt, kun je hiermee ook inloggen met je bestaande inloggegevens en Eurojackpot spelen.
  • Ik ben abonnee en wil een internetaccount afsluiten met een ander bankrekeningnummer. Dat lukt me niet. Hoe kan dat?
    In de systemen van De Lotto kan je maar met 1 bankrekeningnummer geregistreerd staan. Dit betekent dat als je al een abonnement hebt op Lotto of Lucky Day en je een internetaccount opent voor Lotto, Eurojackpot, Lucky Day of Toto je hetzelfde bankrekeningnummer moet gebruiken als van je abonnement. Hetzelfde geldt andersom: heb je al een internetaccount van een van de spellen van De Lotto en sluit je een abonnement af op Lotto of Lucky Day dan moet hier hetzelfde bankrekeningnummer worden gebruikt als het rekeningnummer dat je in je internetaccount geregistreerd hebt. Let op: Wijzig je het bankrekeningnummer van je internetaccount dan wijzigt ook het bankrekeningnummer van je abonnement en anders om.
  • De Jackpot is tot nu toe nog niet in Nederland gevallen en wel al een paar keer in Duitsland. Hoe zit dat?
    - Ieder lot maakt in iedere trekking evenveel kans op de Jackpot, of het nou in Nederland of in Duitsland is gekocht. Als er in een land meer loten worden verkocht, is de kans dat daar meer en vaker prijzen vallen groter.
  • Is de kansspelbelasting in ieder land waar Eurojackpot wordt verkocht, gelijk?
    Nee. De wet- en regelgeving met betrekking tot kansspelbelasting is voor elk land anders. Het is dan ook aan te raden om hierover informatie in te winnen wanneer je in een ander land een lot koopt en een geldprijs wint. Het kan zijn dat er over gewonnen geld in het buitenland, in Nederland alsnog belasting moet worden betaald. Er zijn echter ook gevallen waarbij dit niet hoeft omdat de belasting al in het land waar het lot is gekocht en de prijs is gewonnen, kansspelbelasting is betaald. In Nederland betaalt De Lotto over alle gewonnen bedragen hoger dan €449 29% kansspelbelasting aan de belastingdienst, dit bedrag wordt in mindering gebracht op het gewonnen bedrag.
  • Kan ik als Nederlander een Eurojackpot lot in het buitenland kopen en hoe werkt dat bij prijzen?
    Je bent vrij om een Eurojackpot lot te kopen in ieder deelnemend land. Indien je een geldprijs wint met dat betreffende lot, dien je het gewonnen bedrag echter ook in het land waar het lot is aangeschaft, te innen. Let op dat de wet- en regelgeving voor elk land anders is met betrekking tot kansspelbelasting. Dit moet ook worden afgedragen in het land waar het lot is gekocht.
  • Hoe activeer ik 'Mijn Eurojackpot', als ik een Lotto- of Lucky Day-abonnement heb of heb gehad?
    Op deze website kun je je aanmelden voor Mijn Eurojackpot. Klik hiervoor rechtsboven op 'Nieuwe Speler'. Vervolgens kies je de optie 'Ik heb al een Lotto- en/of Lucky Day-abonnement'. Door je spelersnummer en rekeningnummer in te vullen, activeer je jouw account op Mijn Eurojackpot. Je spelersnummer vind je op je deelnamebevestiging van het Lotto- of Lucky Day-abonnement. Heb je je spelersnummer niet bij de hand? Bel van maandag t/m vrijdag tussen 9:00 en 21:00 uur en in het weekend van 10:00 tot 17:00 uur met de Klantenservice via 0800-1506 (gratis).
  • Hoe kan ik een adreswijziging of e-mailadreswijziging doorgeven?
    Je kan je adresgegevens en e-mailadres via onze internetsite zelf wijzigen. Je logt in op www.eurojackpot.nl en voert je gebruikersnaam en wachtwoord in. Ga naar: ‘Mijn Eurojackpot’ en klik op het tabblad ‘Mijn gegevens’ en vervolgens klik je op ‘wijzig gegevens’.
  • Hoe kan ik per telefoon in contact komen met de Klantenservice?
    Onze Klantenservice is op werkdagen van 9.00 uur tot 21.00 uur en in het weekend van 10:00 tot 17:00 uur te bereiken op het gratis telefoonnummer 0800 1506.
  • Ik heb meegespeeld met Eurojackpot, waar kan ik vinden wat ik heb gewonnen?
    Bovenaan de website klik je op ‘de uitslag’. Hier kan je jouw getallen invoeren en kijken of je een prijs hebt gewonnen met je lot. Speel je Eurojackpot via de website, log dan in en bekijk op ‘Mijn Eurojackpot’ bij ‘Mijn Loten’ of je gewonnen hebt.
  • Hoe lang duurt het voordat mijn prijs wordt uitbetaald?
    Heb je in de winkel gespeeld en jouw nettoprijs is lager dan € 449 dan betaalt de winkelier je in de meeste gevallen uit. Wanneer de winkelier niet uitbetaalt of de nettoprijs is hoger dan € 449, moet je je deelnamebewijs (aangetekend) en een kopie van je legitimatiebewijs opsturen naar Stichting De Nationale Sporttotalisator, Postbus 3074, 2280 GB te Rijswijk. Je ontvangt de prijs binnen 30 dagen, nadat wij het deelnamebewijs hebben ontvangen, op je bankrekening. Let op: na een jaar vervalt het recht op je prijs, dus zorg ervoor dat je het deelnamebewijs tijdig opstuurt.. De kosten van verzending worden teruggestort op je bankrekening. Je kunt ook contact opnemen met de Klantenservice via 0800-1506 (gratis)
  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?
    Je kan jouw persoonlijke gegevens wijzigen via ‘Mijn Eurojackpot’, jouw persoonlijke Eurojackpot pagina op eurojackpot.nl
  • Wat is de vergoeding van de kosten voor het aangetekend versturen van mijn deelnamebewijs?
    Indien je daadwerkelijk een prijs hebt gewonnen worden de volledig door jou gemaakte kosten voor het aangetekend verzenden van je deelnamebewijs, tegelijkertijd met de gewonnen prijs, op je rekening teruggestort.
  • Als ik een aantal weken vooruit speel kan ik tussentijds gewonnen prijzen dan wel innen?
    Ja, deze kan je bij de winkelier innen. Voor de resterende trekkingen ontvang je een vervangend deelnamebewijs.
  • Kan ik, als goed doel, ook aanspraak maken op een bijdrage?
    Nee, dit met als reden dat De Lotto als Stichting statutair verplicht is gelden te werven voor een wettelijk vastgesteld aantal goede doelen. Dit wordt door het Ministerie van Justitie vastgesteld. De Lotto stelt in principe zelf geen gelden beschikbaar voor andere projecten of goede doelen. Alle opbrengsten van de diverse kansspelen worden beheerd en verdeeld door wettelijk vastgestelde goede doelen.

 

Akkoord

Wij maken gebruik van cookies om inzicht te krijgen in de vraag hoe men onze website bereikt en hoe de website wordt gebruikt. Bij het bezoeken van onze website, gaat u akkoord met dit gebruik. U accepteert bij gebruikmaking van onze site onze Privacy voorwaarden.

Content Server Image